نقش متا تگ در سئو وب سایت

نقش متا تگ در سئو وب سایت

متا تگ چیست؟

متا تگ ها (meta tag) همانطور که از اسم آن معلوم است نوعی تگ html به حساب می آیند که وظیفه معرفی و توضیحات کامل وب سایت را برعهده دارند. انواع مختلفی متا تگ وجود دارد که هر کدام بخشی از نقش توضیحات را برعهده دارد که در این مقاله به بررسی مهم ترین آنها از نظر سئو می پردازیم.

متا تگ ها خوراک موتور جستجوها می باشد که اطلاعات لازم فعالیت های وب سایت را برای آنها مشخص می کنند و در کلمات کلیدی مورد استفاده ایندکس می کنند. متا تگ ها نقش مهمی را در سئو وب سایت ایفا می کنند زیرا ربات های گوگل توضیحات را از این بخش استخراج می کنند و متوجه می شوند که در چه کلماتی چه سایت هایی را برای نمایش جستجو معرفی کند.

متا تگ به گوگل می فهماند که هر صفحه از وب سایت راجع به چه چیزی نوشته شده است و موضوع آن چیست. متا تگ توضیحات (meta description) معمولا در حالت استاندارد بین 155 تا 160 کاراکتر هستند. کاربران با خواندن چکیده ای از توضیحات شما متوجه زمینه فعالیت شما خواهند شد در این تگ باید از کلمات کلیدی و عبارات عنوان استفاده شود.

نقش متا تگ چیست؟

به طور کلی متا تگ عضو اصلی صفحات وب به شمار می آید که در بین تگ head نوشته می شود و به دو دسته ضروری (necessary) یا انتخابی و اختیاری (optional) تقسیم می شوند که به طور جزئی آنها را توضیح خواهیم داد.

متا تگ http-equiv:

این متا تگ به مرورگر خواهد گفت که صفحه وب سایت شما از چه ساختاری استفاده می کند و کاراکترهای استفاده شده از چه یونیکدی استفاده می کند.

متا تگ title یا عنوان:

این بخش نمایش دهنده عنوان صفحه مورد نظر ساخته شده می باشد که هم در بالای مرورگر و هم معرفی موضوع صفحه می باشد.

متا تگ robots:

این متا تگ برای اعمال دستوراتی روی ربات های گوگل و دیگر جستجوگرها است در قسمت content می توانید به خزنده گوگل دستور دهید که یک صفحه را ایندکس یا جستجو کند یا خیر.

متا تگ generate:

برای مشخص کردن اینکه صفحه وب مورد نظر از چه نرم افزاری استفاده می کند این متا تگ جزو متا تگ های اختیاری می باشد.

متا تگ author:

برای مشخص کردن نویسنده محتوا از این متا تگ اسفاده می شود البته اجباری نمی باشد بیشتر مورد استفاده وب سایت های اخباری و مقاله نویسی به کار برده می شود تا نام ناشر پست آن مشخص باشد و حق نشر آن محفوظ بماند.

متا تگ copyright:

برای تعیین کردن حقوق مولف می باشد البته در کشورمان زیاد به این موضوع اهمیتی قائل نیستند و این رفتار کاملا ریشه در فرهنگ اخلاقی جامعه ما دارد ولی از لحاظ فنی می تواند کمک بسیار خوبی به سئو و بهینه سازی سایت کند.

متا تگ keywords:

توصیه می شود که حداکثر از 10 کلمه کلیدی فارسی مرتبط با محتوا content استفاده شود البته کلماتی که بیشتر جستجو می شوند را انتخاب کنید تذکر: کلمات کلیدی را با ویرگول انگلیسی بدون فاصله از هم جدا کنید. لازم به ذکر می باشد که الگوریتم های جدید گوگل تایید این تگ بسیار کم وقتی نادیده گرفته می شود.

مطالب پیشنهادی