نکات مهم طراحی فروشگاه اینترنتی

نکات مهم طراحی فروشگاه اینترنتی

با توجه به افزایش روز افزون فروشگاه های اینترنتی رعایت نکات مهم زیر برای طراحی و راه اندازی فروشگاه اینترنتی الزامی می باشد. برای آنکه بازدیدکنندگان برای خرید محصولات خود، وب سایت فروشگاهی شما را انتخاب کنند دانستن نکات مهم ذکر شده برایتان از اهمیت بالایی برخوردار می باشد تا یک تجارت موفق اینترنتی را برای خود فراهم کنید.

تاکید شرکت طراحی سایت اکسین وب این است که هر فروشگاه آنلاینی که ما آن را راه اندازی میکنیم خرج خود را در می آورد به عبارتی بعد از مدتی کسب درآمد از طریق فروشگاه اینترنتی ساخته شده توسط ما هزینه ساخت و طراحی آن بازمیگردد و پس از آن درآمدهای حاصله سود شما می باشد که سالها می توانید از آن استفاده کنید.

راه اندازی فروشگاه اینترنتی در تهران و کرج و نکاتی که باید رعایت کرد

1. اطلاعات کامل محصولات را بنویسید

سعی کنید توضیحات محصولات در وب سایت کامل باشد و تمام ویژگی های محصول را در قسمت توضیحات آن درج کنید. نوشتن اطلاعات کامل علاوه بر ایجاد حس خوب به کاربر، به انتخاب خرید درست و مناسب نیز کمک کرده اید همچنین باعث تاثیر مثبت سئو و بهینه سازی سایت شما می شود البته دقت نمایید که این اطلاعات و جزئیات را کپی نکنید و خودتان آن را تهیه کنید.

2. استفاده از عکس محصول منحصر به فرد

استفاده از عکسی که خودتان از محصول تهیه کرده اید یکی از عوامل بسیار مهم در تبدیل بازدیدکنندگان به خریداران محصولات می باشد که در نتیجه آن افزایش فروش کالا را برای شما به همراه دارد.

حتماً به این نکته توجه کنید که مشتری شما قرار است محصول شما را به صورت مجازی خرید کند و نمی تواند آن را لمس کند بنابراین باید عکسهای با کیفیت از محصولات فروشگاه تهیه کنید تا این موضوع را برای کاربران جبران کند. ممکن است بگویید استفاده از تصاویر با کیفیت حجم بالایی داشته باشند و به سختی در صفحات فروشگاه بارگذاری شوند، برای رفع این مشکل گالری عکس محصول مورد نظر از نرم افزار فتوشاپ استفاده کنید از منوی file بر روی save for web کلیک کنید

سپس jpeg را انتخاب و در گام بعدی quality می توانید کیفیت تصویر را کاهش دهید.

نکته: اگر quality را بر روی 70 یا 75 بزارید تقریبا افت کیفیت نخواهید داشت تصویر شما با کیفیت و حجم کم ذخیره می شود.

3. نظرات مشتریان را بشنوید

نسل جدید بسیار باهوش می باشد و کاربران اصلی این فروشگاه های آنلاین و اینترنتی نیز همین جوانان می باشند آنها همه چیز را به دقت بررسی می کنند. نظرات مشتریان قبلی محصول می تواند به افزایش فروش کالای شما کمک کند، شما می توانید مشتریان را ترقیب کنید درباره تجربه استفاده از محصول خریداری شده در صفحه ی مربوط به آن توضیحات خود را درج کنند تا دیگران نیز از تجربه آنها استفاده کنند.

4. عملیات خرید را تا جای ممکن آسان طراحی کنید

عملیات خرید باید برای کاربران آسان و راحت پیاده سازی شود، مراحل خرید برایشان درست کنید با انجام این کار اطمینان بیشتری به کاربر می دهید و باعث می شود خریدار در مراحل گمراه و سردرگم نشون.

اهمیت سبد خرید

کاربران می توانند با استفاده از این امکان کالاهای مورد نظر را به آن اضافه یا کم نمایند و قبل از پرداخت هزینه ها محصولات را مدیریت کنند و در مرحله نهایی وارد درگاه پرداخت بانکی شوند.

پشتیبانی و چت آنلاین

با استفاده از چت آنلاین می توانید با مشتریانی که آنلاین هستند ارتباط برقرار کنید و به آنها مشاوره بدهید البته پشتیبانی تلفنی نیز حتما می بایست وجود داشته باشد

روش های مختلف برای پرداخت قرار دهید

کار را برای مشتریان راحت کنید بگذارید هر طوری که آنها راحتر هستند پول را پرداخت کنند در حال حاضر دو روش متداول در فروشگاه های آنلاین وجود دارد. روش اول پرداخت آنی و آنلاین روش دوم پرداخت درب منزل در زمان تحویل کالا

بخش پرسش و پاسخ یا سوالات متداول ایجاد کنید

کاربران معمولا یک سری سوالات متداول و تکراری می پرسند شما می توانید طی یک دوره کاری کوتاه مدت آنها را بدست آورید و در بخش پرسش و پاسخ وب سایت فروشگاه اینترنتی خود قرار دهید، تا زمانی که خارج از ساعات اداری هستید مشتریان با مراجعه به این صفحه ابهامات خود را رفع کنند

دکمه خرید محصول فروشگاه آنلاین

بسیاری از سایت های فروشگاهی طراحی شده این بخش بسیار مهم را نادیده و کم اهمیت میگیرند و البته ضربه آن را هم خواهند خورد، دکمه خرید باید ابعادش بزرگ و رنگ آن نیز چشم را جذب کند . همین نکته بسیار جزئی می تواند بازخورد بسیار عجیبی در آمار فروش فروشگاه اینترنتی آنلاین داشته باشد.

مطالب پیشنهادی